Ortak Yazıcı ve Güvenli Yazdırma Yönetim Sistemi Projesi Güncelleme Tarihi: 27 Mayıs 2020

Ortak Yazıcı ve Güvenli Yazdırma Yönetim Sistemi Projesi


Projenin Amacı:

     T.C. Sağlık Bakanlığı hizmet birimlerinde bulunan 1040 yazıcıyı kaldırıp yerine 123 makina  ile lokasyon bağımsız kullanılmak üzere
Genel Müdürlüğümüz tarafından projelendirip yazdırma işlerinde yazıcı ve yazdırma güvenliğini sağlanması, depo kayıtlarının takip edilmesi,
toner ve yazdırma tasarrufu sağlanması,  süreç takibinin yapılabilmesi ve iş yükünün azaltılması amaçlanmıştır. Proje 4 yıllık bir hazırlık ve
analiz sonucu  Temmuz 2019'da faaliyete geçmiştir.


Avantajları:

    Merkezi Yazdırma sisteminin en büyük avantajı maliyeti azaltıp güvenliğin sağlanmasıdır. Resmi kurumlarımızın depoları zaman içinde
makinaların eskimesi ve hurdaya ayrılması sebebiyle toner çöplüğüne dönmektedir. Ayrıca yazıcıların bakım onarım maliyetinin yüksek olması
ve kullanım hatalarından dolayı makina ömürlerinin azalması da sıkça karşılaşılan sorunlardandı. Ancak merkezi yönetim sayesinde kartla veya
şifre ile yazdırma işini yapabildiğiniz ortak yazıcılar işinizi 48 saat içinde istediğiniz zaman alabilmenizi, fotokopi yapabilmenizi, tarama yaptığınızda
otomatik olarak mail adresinize yönlendirmesi gibi  özellikleri sağlar. Bu sistemde gönderdiğiniz bir işi herhangi bir yazıcıdan alabilirsiniz.
Bir cihaza iş göndermek için kurulum yapmanıza ve destek almanıza bile gerek yoktur. Yazıcılarınız bilgisayarlarınızda otomatik olarak kurulu gelecektir.
Bu yöntem ile çıktı alamadığınızda yazici@saglik.gov.tr adresine istediğiniz belgeyi istediğiniz yerden göndererek çıktısını alabilirsiniz.
Ayrıca https://yazdir.saglik.gov.tr/user web sitesine kullanıcı adı şifrenizi girerek işlerinizi raporlayabilir ve sadece lokasyonda sürükle
bırak yöntemiyle yine çıktılarınızı alabilirsiniz.

    Merkezi yönetimli yazıcıların avantajlarından bir tanesi de raporlama yapmak, istatistik almak ve izleyebilmektir. Yıllık ne kadar baskı aldığımızı,
en çok işi hangi departmandan ve hangi yazıcıdan iş aldığımızı,  tüm bunların zaman grafiği olarak ortalamasını veya gönderilen tüm işlerin renkli/renksiz
dağılımını raporlayabiliyoruz. Raporlama yapabilmek sonraki yıllar için karar desteği sağlayabilmekte, ne kadar sarf malzeme ihtiyacı olacağı ve
ne kadar bakım destek maliyeti çıkacağı öngörülebilmektedir. 

Sonuç: 

    Proje 123 makina ile Bilkent yerleşkesine kurulmuş olup koridorlarda renkli ve ofislerde Mono Color olmak üzere hizmet vermektedir.
Yazıcı izleme yazılımı sayesinde Sarf değişimi birimimiz tarafından yapılmaktadır. Arıza durumlarında servis hizmet anlaşmasına göre
yüklenici firma tarafından en geç 24 saat içinde müdehale edilmektedir. Soru ve destek taleplerinizi bildirmek için teknikdestek@saglik.gov.tr
adresine mail atabilirsiniz.




Paylaş